wnętrz po aranżacji - realestaging.net

Home staging przy sprzedaży nieruchomości wykorzystywany jest w Stanach Zjednoczonych już od pierwszej połowy lat 70. W Polsce jego historia jest znacznie krótsza, ale staje się on coraz popularniejszy. Świadczy o tym coraz większa liczba firm świadczących usługi w tym zakresie.

Home staging można przetłumaczyć jako domową inscenizację. Jest to tłumaczenie o tyle poprawne, że w home stagingu nie chodzi tylko o to, by wnętrza prezentowały się elegancko. Jego istotą jest stworzenie takiego wystroju, który trafi w gust większości i odkryje drzemiący w nieruchomości potencjał prezentując możliwości jego wykorzystania.

Żądany efekt można osiągnąć na wiele sposobów i przy różnych nakładach finansowych. By ewentualny wydatek był opłacalny całość prac musi zostać wykonana zgodnie ze sztuką. Idealnym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług profesjonalisty. Niektórzy w tym momencie zaczną narzekać, że to generuje dodatkowe koszty. Może i tak, ale korzyści mogą być znaczne. Przypuśćmy, że od kilku miesięcy próbujesz sprzedać mieszkanie. Policz ile na wartości straciło przez ten okres. Wydatek na reinscenizację domu przy tej kwocie może okazać się znikomy, ale home staging nie zagwarantuje wam sprzedaży. Jest on jednym z czynników sprzyjających zawarciu transakcji.

wnętrz przed aranżacją - realestaging.net

wnętrz przed aranżacją - realestaging.net

Kiedy stosować home staging

Home staging powinno się stosować zawsze. Szczególnie dobre efekty może przynieść w przypadku nieruchomości, które cieszą się dużym zainteresowaniem, ale potencjalni kupcy rezygnują z nich po obejrzeniu. Zastosowanie zasad home stagingu powinno przynieść korzyść w postaci skrócenia procesu sprzedaży i możliwości uzyskania wyższej ceny. Jak pokazują badania przeprowadzone w USA  nabywcę na nieruchomości, które zostały zaaranżowane pod sprzedaż można było znaleźć w czasie o 40% krótszym, a ich cena była o 10% wyższa.

wnętrz po aranżacji - realestaging.net

wnętrz po aranżacji - realestaging.net

Wirtualny Home staging

Niektórzy sprzedawcy uważają, że nieruchomości w stanie deweloperskim nie potrzebują aranżacji, gdyż ich największym atutem jest to, że przyszły właściciel może zagospodarować przestrzeń według własnych upodobań. Nie jest to do końca prawda, gdyż klient chce by nieruchomość działała na jego wyobraźnię, a aranżacja, nawet wirtualna, spełnia to zadanie, dlatego deweloperzy przeważnie pokazują w katalogach komputerową wizualizację wykorzystania przestrzeni. Trochę więcej wysiłku wymaga przygotowanie mieszkania pokazowego. Wirtualny home staging z powodzeniem może być wykorzystywany także na rynku wtórnym.

rzut mieszkania - studio project

rzut mieszkania - studio project

wizualizacja wnętrz - studio project

wizualizacja wnętrz - studio project

Nie wiem czy was zachęciłem do bliższego zapoznania się z tematyką home stagingu, ale wydaje mi się, że rynek pośrednictwa w obrocie nieruchomościami jest na etapie poszukiwania lepszych metod obsługi i walki o klienta. Stąd też usługa home stagingu może stać się skuteczną kartą przetargową przy próbie zawarcia umowy na wyłączność.

Sporo wskazówek na temat przygotowania nieruchomości pod sprzedaż możecie znaleźć tutaj.

Autor: Marcin

    7 komentarzy

  1. Jarosław Kantor 13 marca 2012 at 06:28 Odpowiedz

    Z doświadczenia wiem, że każdy mój klient, który był otwarty na podpowiedzi w zakresie podkreślenia pozytywnych cech sprzedawanej nieruchomości, w miarę szybko i za dobrą cenę sprzedawał dom czy mieszkanie. Także przygotowana na papierze aranżacja, lub choćby wskazanie możliwości aranżacji mieszkania osobie zainteresowanej kupnem nieruchomości także w znaczący sposób wpływa na skuteczność prezentacji i zrealizowanie transakcji. Coraz więcej osób sprzedających nieruchomości zaczyna zdawać sobie z tego sprawę. Dlatego deregulacja rynku nieruchomości z pewnością nie zaszkodzi pośrednikom profesjonalnie wykonującym swoją pracę i otwartym na rosnące wymagania i potrzeby klientów.

  2. Marcin Tymek 15 marca 2012 at 13:50 Odpowiedz

    W sumie to ciekawe, że zainteresowanie klientów znacząco wzrasta po przedstawieniu im jedynie pomysłów na zagospodarowanie przestrzeni. Ciekawe jak często pośrednicy prezentując nieruchomość udzielają tego typu porad?

  3. Lokegaize 18 lutego 2017 at 10:32 Odpowiedz

    Dude, this is really cool! You definitely come with awesome articles. Thanks a bunch for sharing with us your web-site.

  4. LinkMalse 21 lutego 2017 at 22:31 Odpowiedz

    She refuses to go on a blind date again because she had bad experience.

  5. OrkFoX 27 lutego 2017 at 14:11 Odpowiedz

    Nau. What I think about him is off the point.

  6. OrkFoX 27 lutego 2017 at 17:03 Odpowiedz

    Nau. She will get what she wants by hook or by crook.

Napisz komentarz





× 4 = trzydzieści dwa