Czy obecność pośrednika w obrocie nieruchomości na portalach społecznościowych może przynieść mu korzyści. Opinie na ten temat są podzielone. Niektórzy uważają, że wysiłek związany z prowadzeniem własnego profilu i podtrzymywaniem kontaktów jest zbyteczny, gdyż raz pozyskany klient raczej nie skorzysta powtórnie z jego usług. Dlaczego jednak nie wykorzystać tych klientów do pozyskania kolejnych.

Około 30% zawieranych transakcji dotyczy nieruchomości, które zostały znalezione w internecie.  Współcześnie obecność w sieci nie oznacza tylko posiadania własnej strony WWW i publikowania ofert na portalach ogłoszeniowych. To także obecność na platformach społecznościowych. Liczba użytkowników Facebooka sięga prawie miliarda osób, z czego 9 milion pochodzi z Polski. Koło takich liczb nie można przejść obojętnie

Jak pośrednik nieruchomości może zapewnić sobie sukces na Facebooku?

Portale społecznościowe umożliwią prowadzenie najróżniejszych interakcji, w tym zawieranie i podtrzymywanie relacji B2B i B2C. Poprzez Facebooka specjaliści w obrocie nieruchomościami mogą nawiązywać kontakty z kolegami po fachu zakładając grupy i strony fanów, które stanowią miejsce wymiany doświadczeń i informacji z branży. Pośrednicy poprzez własną sieć kontaktów i fan page swojego biura mogą także sprzedawać nieruchomości, pozyskiwać klientów i budować własną markę.

Facebook daje nam wiele możliwości na obserwowanie potrzeb mieszkaniowych naszych znajomych, którzy coraz częściej podróżują za pracą i szkoła. Tutaj można prezentować także własną ofertę. Nie musimy się przy tym martwić, że nasza sieć kontaktów jest zbyt mało rozbudowana. Bardziej istotna jej jakość rozumiana jako aktywność naszych fanów i znajomych, która zapewni wirusowe rozchodzenie się informacji zwiększając zasięg naszego przekazu.

W kolejnych artykułach pokaże Wam jak wykorzystać stronę fanów (fan page) do zarządzania relacjami z klientami, poszerzania zasięgu i budowania własnego wizerunku.

Autor: Marcin

    37 komentarzy

  1. Tomasz 3 października 2012 at 16:30 Odpowiedz

    Oprócz obserwowania potrzeb, prezentacji oferty pośrednicy mają szansę udostępniania porad, wskazówek np. jak wybrać odpowiednie mieszkanie. Dzięki tego rodzaju zabiegom marketingowym pośrednik ma możliwość tworzenia renomy oraz wizerunku eksperta do którego potencjalni klienci mogą zwrócić się po pomoc.

  2. nieruchomości radzymin 28 listopada 2012 at 14:37 Odpowiedz

    ciakwe, z przyjemnością poczytam kolejne artykuły o pozyskiwaniu fanów i wykorzystaniu FB w pracy pośrednika nieruchomości

  3. robert 28 listopada 2012 at 14:39 Odpowiedz

    no pewnie, że FB jest ważne w pracy pośrednika
    bez tego było dużo ciężej 🙂

  4. Arturo73 17 stycznia 2013 at 13:51 Odpowiedz

    Umówmy się, że Facebook to powoli podstawa w każdej branży:)

Napisz komentarz





trzy + 1 =