mobile-friendly-experience-2w6v11p6q7bgsos2ngnta8

Google wypowiada wojnę witrynom, które nie są zoptymalizowane pod urządzenia mobilne.

Z pewnością wielu z Was korzysta z Internetu w swoim telefonie lub na tablecie. Czy zdarzyło Wam się trafić na stronę, którą trzeba było przewijać w bok, by zobaczyć całą treść? Czy musieliście ją nieustannie przybliżać, ponieważ druk był zbyt mały i nieczytelny? Jak długo wytrzymaliście na takiej stronie? Kilka sekund? Mniej?

Google wychodzi naprzeciw potrzebom swoich mobilnych użytkowników. Od teraz wyniki wyszukiwania prowadzące do stron zoptymalizowanych pod kątem urządzeń mobilnych będą mieć etykietę „mobile friendly”, czyli „przyjazna dla urządzeń mobilnych”.

Aby strona zyskała aprobatę Google musi spełnić odpowiednie kryteria:
– strona nie może korzystać z oprogramowania rzadko obsługiwanego przez urządzenia mobilne, np. Flash;
– tekst na stronie musi być czytelny bez powiększania;
– rozmiar treści musi być tak dobrany, by użytkownik nie musiał przewijać strony w poziomie ani jej powiększać;
– linki muszą być tak oddalone od siebie, by kliknięcie tego właściwego nie było trudne.

Jeśli Twoja strona spełnia wszystkie powyższe wymagania, możesz być spokojny, otrzyma ona oznaczenie. Jeśli jednak chcesz się upewnić, Google udostępniło narzędzie, które jasno wskaże, czy faktycznie nie ma powodów do obaw:  Mobile Friendly Test.

Oto przykład strony, która zdała test Google:

gold

 

… i przykład takiej, która testu nie zdała:

xyz

Wygląda na to, że wszystkie firmy, które prowadzą działalność w sieci, będą musiały przystosować swoje witryny do wymagań internautów i Google. Inaczej przestaną być one wysoko pozycjonowane w wyszukiwarce, co może doprowadzić do zmniejszenia zainteresowania stroną. Aby zapobiec utracie klientów, najlepszym rozwiązaniem jest wprowadzenie technologii RWD (responsive web design), która automatycznie dostosuje witrynę do wyświetlania na smartfonach i tabletach, niezależnie od wielkości ekranu.

Autor: WN

    1 komentarz

  1. Przemysław 3 lutego 2015 at 10:17 Odpowiedz

    Pisałem o tym już na jakimś blogu, ale myślę, że warto to powtórzyć – obecnie tworzenie serwisu internetowego powinno już się zaczynać od projektowania wersji mobilnej (tudzież aplikacji), a dopiero w drugiej kolejności należy zająć się wersją na pecety i laptopy.

Napisz komentarz





+ trzy = 9