marketing-strategy

Nawet małe biuro nieruchomości można zareklamować. Jakich narzędzi użyć, by nie wyrzucić pieniędzy w błoto?Niezależnie od wielkości biura, prowadzenie działalności reklamowej ma sens. Jedynym warunkiem, jaki należy spełnić zanim przystąpimy do działań marketingowych, jest dokładne zaplanowanie kampanii reklamowej.

Zanim przejdziemy do omawiania poszczególnych narzędzi, które wspomogą nasze działania, przypomnijmy, że najlepszą reklamą i wizytówką każdej agencji nieruchomości jest atrakcyjna wizualnie strona www. W dużej mierze to właśnie od niej zależy to, jak firma będzie postrzegana przez klientów.

Pozycjonowanie strony

Nie jest tajemnicą, że współczesne działania promocyjne skupiają się przede wszystkim w Internecie. Co robi klient, który szuka biura nieruchomości w swoim mieście? Siada do Google i wpisuje interesujące go wyrażenie, np. „Biuro nieruchomości Wrocław”. Jeżeli akurat prowadzimy takie biuro, chcielibyśmy znaleźć się na pierwszym miejscu w wynikach, prawda? Dziś jest to możliwe dzięki pozycjonowaniu stron. Pozycjonowanie to działanie, które ma na celu osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarki za pomocą odpowiednio dobranych słów-kluczy. Aby tak się stało, wybrany serwis internetowy danego biura nieruchomości musi zamieścić słowa kluczowe w opisach strony www i w kodzie html.

Reklama Adwords

Reklama Adwords to wewnętrzny system reklamowy Google, który pozwala na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania. Tworzenie linków sponsorowanych odbywa się:

  • poprzez wybór słów kluczowych, na które będzie się wyświetlała reklama AdWords
  • poprzez wybór witryn internetowych, na których wyświetlana będzie reklama AdWord

Decydując się na reklamy Adwords możemy z góry ustalić to, że nasza reklama będzie pojawiać się np. tylko na stronach związanych z rynkiem nieruchomości, czyli tam, gdzie przebywają nasi potencjalni klienci. Dzięki temu najłatwiej do nich dotrzemy.

Reklama w serwisach ogłoszeniowych

Dla wielu agentów i pośredników nieruchomości (szczególnie tych z większych miast) są one głównym miejscem reklamy i jednym z głównych składników kosztów agencji nieruchomości. Słusznie. Reklama na portalu ogłoszeniowym, zwłaszcza takim, który cieszy się popularnością, jest bardzo opłacalne. Takie ogłoszenia często są podlinkowane i przenoszą bezpośrednio do naszej strony domowej.

 

Autor: WN

    2 komentarzy

  1. Partner 10 kwietnia 2015 at 12:57 Odpowiedz

    Chyba jednak najlepsza formą jest pozycjonowanie. Oczywiście są jeszcze Adwordsy ale to kosztowne przedsięwzięcie.

  2. Norma 15 kwietnia 2015 at 12:07 Odpowiedz

    Zgadzam się. Pozycjonowanie to potężne narzędzie.

Napisz komentarz





osiem − 5 =