Serwisy społecznościowe rozwijają się w najlepsze. Co zrobić, by zaistnieć w nich jako firma? Czy branża nieruchomości potrafi budować wizerunek w Internecie? Na te pytania odpowiadamy w najnowszym wpisie. Internetowe sieci społeczne każdego dnia przyciągają miliony ludzi.  Coraz więcej firm zaczyna zdawać sobie sprawę z tego, że wśród tych ludzi mogą znajdować się także nasi obecni lub potencjalni klienci. Na Facebooku jak grzyby po deszczu wyrastają wiec profile firmowe, które, jeśli tylko są dobrze prowadzone, mogą przyczynić się do sukcesu firmy.

Marketing wykorzystuje portale do budowania świadomości marki i monitorowania jej odbioru. Jest to podstawowy argument, przemawiający za tym, by rozpocząć działania w sieci. Dla biur nieruchomości to szansa na wyróżnienie się wśród konkurencji i poprawę kontaktów z klientami i/lub partnerami.

Jak wykorzystać portale i zaistnieć w sieci jako biuro nieruchomości?

FACEBOOK 

Aby założyć własne konto firmowe na Facebooku należy wejść na stronę: https://www.facebook.com/pages/create.php. Wybieramy odpowiednią branżę oraz kategorię, uzupełniamy wymagane pola, akceptujemy regulamin. Następnie musimy skonfigurować stronę – dodać zdjęcia, logo, opisy, itp.

Na własnej stronie warto publikować rzeczy dotyczącfbe branży, w której się obracamy. W przypadku biura nieruchomości mogą to być ciekawostki z rynku, zmiany w prawie i własne oferty. Im bardziej urozmaicimy stronę, tym lepiej. Kiedy na naszej stronie pojawi się już jakaś aktywność, warto zacząć zbieranie fanów. Rozsyłajmy informację o założeniu fanpage’a znajomym i klientom. Możemy też rozpocząć płatną kampanię reklamową, która będzie docierać do wybranej przez nas grupy docelowej, np. do kobiet i mężczyzn w wieku 25-60 w Krakowie i okolicach.

Prowadzenie fanpage’a na Facebooku wymaga wytrwałości, kreatywności i czasu. Strony, na których nic się  nie dzieje od miesięcy nie mają racji bytu. Dlatego pieczę nad nim warto poświęcić jednej osobie, która będzie dbała nie tylko o pozyskiwanie fanów, ale też o to, by zechcieli oni na niej pozostać.

LinkedIn

Jest to serwis dla profesjonalistów, szczególnie przydatny przy budowaniu branżowego wizerunku w sieci, czyli tzw. employer brandingu. Na stronie www.pl.ccm.net czytamy, że „tak zwane strony firmowe są dla korporacji, dużych, małych i średnich przedsiębiorstw, a także przeróżnych organizacji okazją do zaistnienia w świadomości milionów Internautów, ale też do promocji aktywności i wsparcia działu HR poprzez nawiązywanie kontaktów z ewentualnymi kandydatami na nowych pracowników”. Na tym polega istota empoyer brandingu.

Ponadto, strona w portalu LinkedIn może stanowić przestrzeń publiczną przeznaczoną do promowania działalności biura oraz jego przedsięwzięć. Zobaczcie film:

Serwis jest dostępny jedynie dla zarejestrowanych użytkowników, dlatego nie ma tu fikcyjnych kont. Pozwala to na prowadzenie merytorycznej dyskusji w gronie osób faktycznie zainteresowanych nawiązaniem biznesowych znajomości. Informacje dotyczące biura warto przeplatać z artykułami na temat rozwoju umiejętności przydatnych w branży nieruchomości, do której należysz. Warto także prosić dawnych klientów o rekomendacje – dla tych przyszłych będzie to sygnał, że można Wam zaufać.

Czy profile w social mediach służą firmie? Jeżeli spojrzymy na Zachód, okaże się, że tak. Agenci, pośrednicy, a nawet całe biura umiejętnie korzystają z Facebook’a, Youtube’a, LinkedIn’a nie tylko do promocji swoich ofert, ale i do prowadzenia dyskusji, udzielania szybkich odpowiedzi i prowadzenia komunikacji ze swoimi klientami. I o to właśnie chodzi.

 

 

Autor: WN

Napisz komentarz