selling

Czy to możliwe, aby nieruchomość latami widniała na listach ofert? Tak. Co więcej, takich ofert jest bardzo dużo – eksperci wyliczyli, że może to być nawet co 10. nieruchomość . Wszystkiemu winne niedostosowanie ceny do realiów rynkowych.

Najwięcej ofert, które status „na sprzedaż” utrzymują przez 2, 3 lata, znajduje się w Warszawie, Łodzi i Wrocławiu. Główną przyczyną braku zainteresowania ze strony klientów jest zbyt wysoka cena, która nie ma nic wspólnego z rynkowymi standardami. W grupie najdłużej sprzedawanych mieszkań różnica pomiędzy ich cenami ofertowymi a realnie zawieranymi na lokalnym rynku wynosi od 11% w przypadku Łodzi, aż do 35 % w większych miastach. Skąd te kwoty? Z niepoprawnej wyceny oferty i uporu sprzedającego- przekonanego, że nieruchomość warta jest znacznie więcej.

unsold

Zbyt wysoka cena to tylko jedna strona medalu. Jakie inne czynniki wpływają na zaleganie oferty?

Lokalizacja

Sprzedaż mieszkania może okazać się trudna, jeśli między blokami wybudowano drogę szybkiego ruchu, pod oknem postawiono supermarket lub na osiedlu pojawiły się hale produkcyjne.  Lokalizacyjna zła sława nie sprzyja transakcjom.

Przekonanie o niepowtarzalności mieszkania

To bardzo częsty problem, z którym pośrednicy muszą się zmierzyć, uzgadniając właściwą cenę ofertową. Sprzedający zapominają jednak, że większość kupujących i tak planuje remont i aranżacje „pod siebie”.

Nieustawne powierzchnie

Nietrafione projekty architektoniczne  są przeszkodą w sprzedaży mieszkania. Na rynku są przykłady ofert mieszkań o nieustawnych pomieszczeniach trudnych do adaptacji, z dużymi skosami. Dziś w cenie są przede wszystkim te nieruchomości, które są praktyczne i funkcjonalne.

Właściciel

Odstręczanie potencjalnych nabywców swoim zachowaniem, brak chęci negocjacji czy stawianie nierealnych żądań co do przebiegu transakcji to jedna z bardziej istotnych przyczyn przedłużającej się sprzedaży.

Źródło: prnews.pl/ Metrohouse

Autor: WN

Napisz komentarz





9 + = jedenaście