5grzechowglownych

Praca pośrednika do łatwych nie należy. Z powodu braku czasu i niezliczonych ilości spotkań czasem na drugi plan schodzą rzeczy, które mogą mieć istotny wpływ na skuteczność sprzedażową. Czy popełniasz któryś z tych grzechów?

1. „Sam sobie zrobię stronę internetową”

Jeżeli posiadacie umiejętności programistyczne to oczywiście możecie to zrobić. Jeśli jednak tworzenie stron www pamiętacie tylko ze studiów, oddajcie to zadanie w ręce profesjonalistów lub wykorzystajcie stronę szablonową. Dlaczego warto to zrobić? Wasza osobista strona internetowa będzie przecież pierwszym, na co natkną się Wasi potencjalni klienci. Pozwólcie sobie na taką witrynę, która będzie profesjonalna, czytelna i przede wszystkim nowoczesna, zaprojektowana według najnowszych standardów, generująca ruch na Waszą stronę. Dobra strona www będzie komunikować odbiorcom, że Wasza działalność jest poważna i trwała, a nie tylko tymczasowa.

I najważniejsze:  nie chcecie, by konkurencja miała lepszą stronę, prawda?

2. Social media? A na co to komu?

Tu naszą uwagę kierujemy głównie ku doświadczonym pośrednikom, którzy swoją działalność zaczynali, gdy dostęp do Internetu w Polsce posiadali nieliczni. Internet jest dziś największym kanałem marketingowym na świecie, a same media społecznościowe zrzeszają miliony ludzi, wśród których są Wasi nowi klienci. Dlatego warto wykorzystać ich potencjał – Facebook to absolutny „must have” każdego biznesu. W tym wpisie pokazujemy, jak założyć konto i zaistnieć w social mediach.

3. Trendy są dla młodych

Stanie w miejscu, podczas gdy świat i technologia pędzą do przodu to jeden z najpopularniejszych błędów popełnianych na rynku nieruchomości. Aby go naprawić należy przede wszystkim zrozumieć, jak potencjalni nabywcy trafiają na Wasze oferty. Samo publikowanie ofert może nie być wystarczające. Bo co, jeśli chcemy dotrzeć do nieco młodszych nabywców, powiedzmy w wieku 25-40? Wtedy musimy sobie zdać sprawę z tego, że młodzi żyją dziś szybko i mobilnie. To znaczy, że wyszukują informacje przy użyciu tabletów i telefonów komórkowych. Jeżeli chcemy, by zatrzymali się na naszej stronie internetowej, musimy dostosować ją właśnie pod urządzenia mobilne. Inaczej znajdą ofertę u konkurencji, która taką stronę responsywną będzie mieć. Jeżeli utrata klienta była waszym celem – cel osiągnięty.
4. Uporczywy mailing

E-mail marketing jest nadal  bardzo cennym narzędziem dla agentów nieruchomości, pod warunkiem, że jest on rozsyłany z głową. Jeżeli Wasi subskrybenci będą otrzymywać zbyt dużo maili, lub co gorsza, maile z ofertami, które są niezgodne z ich poszukiwaniami, rezygnacja z subskrypcji gwarantowana.

5. Brak profesjonalizmu
Spóźnianie na spotkania, kopiowanie opisów ofert czy niedbałe zdjęcia to na polskim gruncie wciąż popularne praktyki, które spędzają sen z powiek tym pośrednikom, którzy naprawdę się starają. Dlaczego? Bo kilku niezaangażowanych agentów wystawia opinię o całym zawodzie. Tak też rodzą się stereotypy, które doprowadziły do tego, że zawód pośrednika nie należy do najbardziej cenionych, a walka ze stereotypem trwa niemal do dziś.
Autor: WN

Napisz komentarz





5 + sześć =