man_walking_through_open_door-750x430

Rynek nieruchomości rozwija się w Polsce niezwykle dynamicznie. Wśród klientów indywidualnych rośnie popyt na mieszkania, niesłabnącym zainteresowaniem cieszy się też inwestowanie w nieruchomości. Wszystko to spowodowało zwiększenie zapotrzebowania na usługi pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. Jednak zanim klient trafi do konkretnego biura nieruchomości, zrobi rzetelny reaserch i sprawdzi, czy współpraca z wybranym pośrednikiem w ogóle ma sens. Poniżej prezentujemy zestaw 6 wskazówek, którymi kierują się klienci, zanim postawią nogę w Twoim biurze:

1. Doświadczenie

Największym kapitałem dobrego pośrednika nieruchomości jest jego doświadczenie. Klient będzie podświadomie czuł, nie poniesie strat, jeśli jego pośrednik będzie charakteryzował się wieloletnią praktyką i znajomością rynku. Doświadczony pośrednik jest również gwarancją na określenie optymalnej ceny ofertowej przedmiotu sprzedaży. Istnieje tez prawdopodobieństwo, że dzięki przygotowaniu i przyjęciu odpowiedniej strategii sprzedażowej dokona transakcji szybciej. Doświadczenie jest również niezbędne podczas analizy stanu prawnego nieruchomości oraz jej umiejętnego przygotowania do sprzedaży pod względem formalnym. W przypadku bardziej skomplikowanych transakcji doświadczony pośrednik jest w stanie dostrzec zagrożenia, z których nie zdają sobie sprawy osoby, które dopiero stawiają pierwsze kroki na tym rynku.

2. Rekomendacje

W dobie mnogości firm na rynku to właśnie rekomendacje i pozytywne opinie są najbardziej wartościowym źródłem nowych zleceń. Warto więc też pomyśleć o tym, by na swojej stronie internetowej publikować listy polecające i referencje poprzednich klientów, wspierając w ten sposób swoją wiarygodność. Po przeczytaniu kilku dobrych opinii w potencjalnym kliencie zakiełkuje poczucie, że jesteś właściwą osobą do wspierania jego interesów.
3. Strona internetowa

3. Wiedza marketingowa

Praca pośrednika nieruchomości nieznacznie tylko różni się od pracy marketingowca – w końcu głównym celem jego pracy jest zwiększenie sprzedaży nieruchomości, rozpowszechnienie informacji o ofercie, barwne zaprezentowanie jej wśród potencjalnych klientów. Jego praca to także kreowanie dobrego wizerunku pośrednika lub biura, w którym pracuje. Dlatego wiedza marketingowa jest mu praktycznie niezbędna. Wybierając wykwalifikowanego pod tym względem pośrednika, klient ma pewność, że jego oferta zostanie dobrze opisana, sfotografowana i zareklamowana we wszystkich możliwych źródłach.

4. Umiejętności negocjacyjne

Pośrednika-negocjatora charakteryzują przede wszystkim wysokie zdolności analityczne, które pomagają w precyzowaniu celów, określeniu prawdopodobieństwa powodzenia transakcji oraz prognozowania różnych możliwych scenariuszy negocjacyjnych. To także umiejętność opanowania oraz zdolność precyzyjnego myślenia w sytuacjach trudnych i stresujących, np. w czasie długotrwałych pertraktacji. Negocjacje to często sztuka rozwiązywania problemów – to taka sytuacja, w której występują pewne ograniczenia i cele, do których trzeba dotrzeć dotrzeć. Pośrednik musi być tym, kto ten problem pomoże rozwiązać.

 

Autor: WN

    2 komentarzy

  1. Strefa.pro Nieruchomości 21 października 2015 at 20:36 Odpowiedz

    Trafiła się Wam dwa razy 3 w tekście 😉 No i warto wspomnieć o cenie. Jest to bardzo ważne kryterium.

  2. Broker 29 października 2015 at 08:44 Odpowiedz

    Dobry broker nieruchomości powinien przede wszystkim znać teren, na którym działa dzięki czemu może profesjonalnie i kompleksowo odpowiadać na pytania klienta. Nie widzę możliwości aby pośrednik, który specjalizuje się w wynajmie i sprzedaży obiektów produkcyjnych dobrze doradził klientowi zainteresowanemu zakupem działki rekreacyjnej. Innym przykładem jest pośrednik, który specjalizuje się w sprzedaży domów szeregowych a nagle przyszło mu obsługiwać inwestycję Towarowa Ataner Poznań gdzie mieszkania kupowane są przez zamożnych klientów traktujących taki lokal jako inwestycję. Tryb obsługi takiego klienta jest diametralnie inny niż będzie tego wymagać rodzina z dwójką dzieci kupująca domek w zabudowie bliźniaczej na przedmieściach dużego miasta. Dlatego profesjonalizm i zaufanie do wiedzy i doświadczenia pośrednika będą kluczowe przy wyborze brokera, który nie tylko sprzeda naszą nieruchomość, ale także poszuka dla klienta czegoś odpowiedniego.

Napisz komentarz





9 × cztery =