trendy na 2016

Oczekiwania względem stron WWW zmieniają się z roku na rok. Zawsze jednak służą temu samemu: poprawieniu ich jakości. Dziś przedstawiamy trendy w projektowaniu stron na 2016 rok. Czy Twoja witryna spełni te wymagania i przyciągnie nowych klientów? Sprawdź.

Skuteczna strona internetowa to nie tylko budowanie pozytywnego wizerunku, ale przede wszystkim aktywne narzędzie wsparcia sprzedaży. Dlatego jest tak ważne, by strona była maksymalnie funkcjonalna. Jakie cechy powinna spełniać Twoja strona w nowym roku?

  • Przejrzystość

Co to znaczy, że strona ma być przejrzysta? Chodzi przede wszystkim o czystość i oszczędność w myśl zasady mniej znaczy więcej. Treści na stronie muszą by uporządkowane, a informacje zredukowane tylko do najważniejszych treści. Innymi słowy, minimalizm i prostota, dzięki którym nawigowanie po stronie jest znacznie łatwiejsze.  Ten trend dominuje niemal od początku 2015 roku i wszystko wskazuje na to, że będzie się jeszcze rozwijał.

  • Przewijalność

W świecie innowacyjnych technologii każde pojedyncze kliknięcie jest barierą, która odgradza użytkownika od interesujących go treści. Scrollowanie, m.in. dzięki Facebookowi stało się jedną z najbardziej naturalnych czynności – prezentacja strony w takiej formie zyskuje więc coraz więcej zwolenników.ekran2

  • Responsywność

Współcześnie ruch na stronach WWW z urządzeń mobilnych często wyprzedza ilość odwiedzin z komputerów stacjonarnych. Dlatego mówi się, że w 2016 roku responsywna strona już nie będzie trendem, a koniecznym standardem. Co więcej, posiadanie strony RWD klasyfikuje firmę jako bardziej przystępną i otwartą na innowacje. Ale to przecież nie wszystko. Najważniejsze jest to, że responsywne strony www są wyżej pozycjonowane w Google.

  • Uproszczone wyszukiwarki i formularze

Zamiast dostarczać wielu rozwijalnych kryteriów wyboru, dajemy użytkownikowi kilka głównych opcji wyszukiwania. To zachęca naszych klientów do interakcji na naszej stronie natychmiast po wejściu, a dzięki temu łatwiej im znaleźć to, czego szukają.

  • Duże obrazy tła

Dobrej jakości obrazy czy grafiki o ogromnej rozdzielczości jako tło coraz częściej pojawiają się w witrynach, przykuwając uwagę i czyniąc stronę bardziej nowoczesną. Zwykle stanowią część slajdera, a same fotografie w efektowny sposób przedstawiają nam przedmiot działalności firmy. Do dużego tła często dodaje się też duże czcionki. Razem tworzą naprawdę spektakularny efekt.

Zobacz nowe strony responsywne od ASARI: tutaj

 

Źrodła: brandoo, agentimage.com

Autor: WN

Napisz komentarz





siedem − 5 =