Instagram to platforma społecznościowa, która zrzesza już ponad 400 mln użytkowników na całym świecie. Dla pośredników nieruchomości oznacza to tylko jedno – Instagram stał się taką częścią social mediów, której nie można dłużej ignorować. Na szczycie portali społecznościowych wciąż stoi Facebook, ale wszystko wskazuje na to, że Instagram depcze mu po piętach i zaczyna świetnie wpisywać się w potrzeby rynku nieruchomości, co widać szczególnie wyraźnie na Zachodzie.

Czym właściwie jest Instagram?

Instagram jest serwisem, który umożliwia użytkownikom robienie, publikowanie i udostępnianie zdjęć i filmów przy użyciu prostej aplikacji. Jego cechą charakterystyczną jest nadawany zdjęciom kwadratowy kształt (w stylu zdjęć z Polaroida, choć obecnie dostępne są też inne formaty) oraz bogata galeria filtrów, które wydobywają ze zdjęć to, co najlepsze.

Potęga Visual Marketingu

Instagram wspiera działania online marketingowe, również te, które prowadzone są w kontekście rynku nieruchomości. Portal sprawdza się dlatego, że ostatnie tendencje wyraźnie wskazują na to, poszukiwania online przenoszą się z komputerów stacjonarnych na urządzenia mobilne, tj. smartfony czy tablety. Znamy już siłę Facebooka i Youtube, czas więc najwyższy, by dostrzec potencjał Instagrama. Dla agentów nieruchomości jest to szansa, by dotrzeć do potencjalnych klientów zanim w ogóle oni sami pomyślą o kontakcie z Tobą. Zdjęcia i filmy oferowanych nieruchomości, informacje dotyczące nowych inwestycji – wszystko to może (i powinno!) znaleźć się na Twoim instagramowym koncie, niezależnie od tego,czy działasz w pojedynkę, czy występujesz pod szyldem znanego biura.

Każde opublikowane zdjęcie czy film można podpisać za pomocą tzw. hasztagów, czyli znaczników #, które skrótowo opisują to, co publikujesz.Instagram-For-Realtors1

Np. #inwestycja #nowymokotów #mdm #twojnowydom

(Hasztagi umożliwiają grupowanie wiadomości, ponieważ można wyszukać komunikaty, w których zawarto dany hasztag. Gdy klikniemy #nowymokotow wyświetlą nam się wszystkie zdjęcia i filmy związane z tym właśnie tematem).

Jak działać?

Na Instagramie nie chodzi o to, by reklamować każdą nieruchomość, jaką mamy w bazie. Raczej tylko te, które się czymś wyróżniają, mogą przyciągnąć uwagę lub znajdują się w wyjątkowym miejscu. Instagram, jak każde tego typu medium to nie serwis sprzedający, a jedynie wspierający Twój biznes i budujący Twój wizerunek.

Dlatego poza ofertami ważne jest, by raz na jakiś czas publikować też to, co potencjalnie może zachęcić innych do udostępniania i komentowania takiego materiału. Możemy np. pokazać, jak wygląda nasze biuro, z kim pracujemy i nad czym, w jakich targach bierzemy udział oraz wiele podobnych tematów, które „zbliżają” do przyszłego klienta.
Wskazówki na start:
  • Instagram zbudowany został na idei, wg której najważniejsza jest komunikacja. Z tego powodu powinniśmy odpowiadać na wszystko, co na naszym koncie zostanie skomentowane.
  • Konta na Facebooku i Instagramie można połączyć – dzięki temu wszystko, co opublikujemy w jednym serwisie z automatu może pojawić się w drugim. Oszczędność czasu gwarantowana.
 A inspiracje możecie czerpać stąd 🙂

Autor: WN

    3 komentarze

  1. Asia 14 marca 2016 at 09:33 Odpowiedz

    Bardzo ciekawy sposób na prezentowanie swojej oferty klientom. Teraz jest tyle bodźców, które atakują poszukujących nieruchomości z każdej strony, że warto zainwestować czas w taki dodatkowy sposób reklamy.

  2. elka 30 maja 2016 at 10:28 Odpowiedz

    Bardzo fajny sposób reklamy 🙂 http://nieruchomosci.na-dobre.pl/

  3. Adam 20 grudnia 2016 at 13:29 Odpowiedz

    Instagram jest niestety bardzo niedoceniany w Polsce, a to świetne narzędzie do wypromowania każdej filmy i marki.

Napisz komentarz

Odpowiedz skasuj odpowiedź





4 × siedem =